切磋琢磨2期生 作品ページ

Rita.Y

GOSEI—Synthetic―
プラスチックゴミが様々な条件によって少しずつ粉砕され、
それがマイクロプラスチックとなり、自然界へ取り込まれていくさまを
オフセット印刷でよく見られるハーフトーンから着想を得ています。

オフセット印刷がドットによって構成されている事から、
ドットを極端に大きくしていくことによって、
遠くから離れて見れば洗濯バサミやトレーとわかるものの、
近づけば近づくほどそれが何かわからない。
プラスチックが粉砕されていくにつれ、
もともとなんだったのかわからなくなっていくさまに似ている。

また、スポンジやペットボトル、プラスプーンなどの画像をフォトショで、
海洋生物や海藻、波のように加工してみました。
それと同時に、水の流れ、氷の模様、水草、
川魚、水鳥などの画像をデータを壊しグリッジ化させ、
自然環境が昔のままではなく、気づかぬうちに変わってきていることを表現しました。

それをランダムに混ぜ込んでいく事で
人工物と自然物の境界線が曖昧になっていく様子が表現できないかと模索してみました。

 

GOSEI—Synthetic―

 

Plastic waste is gradually pulverized by various conditions.

Microplastics are then taken up by the natural world.

into the natural world.

inspired by the halftone printing often seen in offset printing.

 

Since offset printing is composed of dots

By making the dots extremely large

From a distance, it can be recognized as a washcloth or a tray, but the closer you get, the more difficult it becomes to tell what it is.

As the plastic is pulverized, it becomes more and more difficult to tell what it was originally.

 

The images of sponges, plastic bottles, plastic spoons, and so on are processed with Photoshop to look like marine life, seaweed, and waves.

At the same time, I also used images of flowing water, ice patterns, waterweeds, waterfowl, river fish, etc.

river fish, waterfowl, and other images were corrupted and gridded to make them look

I tried to show that the natural environment is not what it used to be.

I expressed the fact that the natural environment is not as it was in the past, but is changing without our noticing.

 

By mixing them in randomly

I sought to express the blurring of the line between manmade and natural objects.

I tried to find a way to express the blurring of the line between man-made and natural objects by mixing them randomly.

©PHaT PHOTO写真教室 2022 All Rights Reserved.